كانون فرهنگی محبین آل یاسین (ع)
 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب

خرمافروش آسمونی

با یه مدیر کاروان هماهنگ می کنم که وقتی میرن مسجد کوفه منم همراهشون برم. شیفت کاریم رو جوری انتخاب می کنم که بتونم باهاشون برم. همراه کاروان راه می افتیم. نمی دونم تا بحال توی اتوبوس حامل زایرین چنین مکانهایی سوار بودید. حس و حالشون، صلوات دادناشون، شوخیهاشون با مدیر و روحانی کاروانشون.... همه اش نشون از صفا و صمیمیت و حال و هوای معنوی دلهاشون داره.

قرار می ذارن هر کی بعد از زیارت دیر تر اومد و زیر قرار زد به همه مسافرین "رانی" بده. هر کسی یه چیزی میگه، خلاصه لبخندای شیرینی رو می بینید که رو لبهاشون نشسته.

هر بار به این صحنه ها فکر می کنم، آرزو می کنم یبار دیگه توی این موقعیت قرار بگیرم.

مسیر نسبتا نزدیکه، پیاده شدیم و اول به یه بقعه رفتیم که گفتند آرامگاه میثم تماره.

تا اسم میثم تمار به گوشم میخوره، داستان شهادت سوزناکش یادم میاد. این روزا با دیدن سریال مختارنامه هربار به یاد زیارتگاه و آرامگاهش می افتم.

احادیثی رو در این محل میتونید ببینید که گویای عظمت و ارزش میثم هست مثلا:

امام باقر علیه السلام به  صالح پسر میثم می فرمایند: "انی احبک و احب اباک حبا شدیدا" یعنی من تو و پدرت رو شدیدا دوست دارم.

یا در زیارتش میخونیم که "اسال الله بالشان الذی لک عنده... که یعنی از خدا به رتبه ای که پیشش داری میخوام...

خوب اینا به اندازه کافی نشون دهنده بزرگی میثم هست. با خودم فکر می کنم خدایا نمیخوام خودم رو با میثم مقایسه کنم و اصلا کسی نیستم که بخوام قیاسم با او باشه، ولی میشه خدا... میشه؟ میشه خدایا که من مورد غضب امامان معصومم نباشم. همین

اشک توی چشام جمع شده و آروم آروم میریزه.

خدایا من که خیلی بدم، ولی دوست ندارم مغضوب ائمه باشم. امام باقر میثم و پسرش رو شدید دوست دارن. ممکنه منم مورد لطف و عنایت امام عصر حاضرم باشم...؟؟ یا اینکه بخاطر اعمالم....

صورتم الان هم که دارم خاطراتش رو می نویسم خیسه.

خبر دارید و توی مختارنامه دیدید که چه رشادتهایی کرد و آخرش طبق پیشگویی حضرت علی علیه السلام زبانش بریده شد و به نخل آویخته شد.

خرمافروش آسمونی!!! ضریح کوچیکت، گنبد سبز آرامگاهت، زبون بریده ات، همه اینا... بلندترین و گویاترین فریاد مظلومیت و حقانیت علی و آل علی است.

گواهی میدم بزرگی و عظمت روحت را و از صمیم قلب دوستت دارم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ چهار شنبه 8 آبان 1392 ] [ 8:42 ] [ کانون 1 ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

وبلاگ کانون فرهنگی محبین آل یاسین (ع)، مسجد صاحب الزمان(عج) گردکوه مهریز
امکانات وب
  • گریزون
  • تپل خان